Za Rulem: Test Anvelopelor de vara in marimea 225/45 R17 (2020)

Experții «За рулем» testează 12 seturi de anvelope de vară din diferite categorii de prețuri, cu dimensiunea de 225/45 R17. Text: Sergey Mishin și Dmitry Testov

Lista anvelopelor testate:

  • Aplus A607
  • Cachland CH-861
  • Continental PremiumContact 6
  • Dunlop SP Sport Maxx 050+
  • Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5
  • Nokian Hakka Black 2
  • Nokian Nordman SZ
  • Pirelli Cinturato P7
  • Tigar UHP (Ultra High Performance)
  • Toyo Proxes Sport
  • Viatti Strada Asimmetrico (V-130)
  • Yokohama BluEarth-A AE-50

Vara, anvelope, poligon ...​

Am efectuat testele în vecinătatea Togliatti la locul de testare AVTOVAZ. Testele au început la sfârșitul verii trecute, când producătorii de anvelope au finalizat deja lucrările de actualizare a modelelor pentru sezonul următor. Vremea a fost uscată, fără schimbari accentuate de temperatură, care în timpul testelor a variat de la + 15 ° C la + 30 ° C. Mașină de încercare - Volkswagen Passat. Rezultatele măsurătorilor au fost înregistrate de Vbox RACELOGIC - un complex de măsurare de precizie cu receptoare GLONASS-GPS.

Тесты проводились в окрестностях Тольятти на полигоне АВТОВАЗа

Directia – către economie

În primul rând, încălzim anvelopele și ansamblurile mașinii, deplasându-ne de-a lungul circuitului. În același timp, evaluăm stabilitatea și comportamentul direcțional al VW Passat pe anvelopele de test cu o manevrare lină. Limita de viteză este de 130 km / h, care este deja permisă pe unele drumuri cu taxă.

Mai presus de toate, experții au evaluat anvelopele Continental, care se remarcă pentru echilibrul excelent intre liniste și viteza de reacție, precum și un volan informativ, fără o „greutate” inutilă.

Anvelopele sunt încălzite: pe o porțiune orizontală de doi kilometri a drumului, măsurăm eficiența. Trei sau patru ture dus-întors (pentru a neutraliza efectul chiar și unei ușoare brize) sunt de obicei suficiente pentru a obține rezultate fiabile.

Tigar și Yokohama s-au dovedit a fi cei mai economici. Mai mult, atât la viteza „de oras” (60 km / h), cât și la „traseu” (90 km / h). Cele mai rele rezultate au fost arătate de două treimi din participanți simultan, dar diferența este nesemnificativă - mai puțin de 5%.

Курсовая устойчивость и реакции на повороты руля

Să facem ceva zgomot și să ne agităm

După ce am terminat măsurătorile de eficiență, mergem pe drumurile de serviciu din partea de nord-est a poligonului. Aici avem o gamă completă de defecte ale trotuarului asfaltic care ne stau la dispoziție pentru a ne ajuta să evaluăm zgomotul interior și confortul la mers.

Nu toti participanții a fost liniștiti - toate anvelopele dau greș cu zgomotul general mărit. Afectat de influența unei benzi de rulare largi și a unui profil dur scăzut. Cu toate acestea, Continental, Nokian, Pirelli și Yokohama s-au rostogolit mai liniștit decât alții. Cei mai galagiosi au fost Cachland, Dunlop, Goodyear și Tigar.

Doar Continental se poate lăuda cu o netezime ridicată a cursului, justificând numele modelului premium. Mai mult decât alții, Aplus, Cachland și Dunlop agită mașina pe denivelări și chiar mâncărime pe asfalt aspră, ca și cum ar fi pompat. Astfel de anvelope sunt potrivite numai pentru drumuri netede de bună calitate, dintre care nu există atât de multe în Rusia.

Ridicarea pe drum neasfaltat

Și cum vor face față participanții proectati pentu asfalt la un deal neasfaltat de 12%? Aceste rezultate nu sunt luate în calcul, dar ii vor interesa cei care sunt nevoiți să se deplaseze ocazional pe drumurile de țară. Dezactivați sistemul de control al tracțiunii ... Hai!

Pe drumurile neasfaltate, Aplus și Cachland sunt puțin mai sigure decât altele. Deși necesită un contol precis a tracțiunii, lucrul fără probleme cu pedale de ambreiaj și acceletator, pentru a nu derapa roțile.

Continental și Pirelli s-au dovedit a fi cele mai nepregatite pentru suprafata neasfaltata.

Грунтовый подъем

Frânăm pe lat

Aș dori să cred că fanii anvelopelor late, cu profil scăzut, sunt atrași nu numai de aspectul lor, dar și de așteptarea proprietăților de siguranță ridicate.

Pe asfalt umed, anvelopele Nokian au fost cele mai bune, învingând Continental cu doar un procent. Diferența este neglijabilă - în cadrul erorii de măsurare! Continentalul a fost cel mai bun pe suprafața uscată. Este urmată de Goodyear, cu mai puțin de 1% în urmă. Cel mai slab a fost Viatti. Mai mult decât atât, acesta rămâne constant în urma liderilor cu 16%, atât pe asfalt umed, cât și pe uscat.

Торможение

Schimbarea de urgență a benzii 

De mai bine de două decenii, folosim schimbarea brusca a benzii pentru a afla cum se comportă mașina pe anvelopele din test în timpul manevrelor extreme. Simulând o schimbare brusca (la o distanță de 12 metri) într-o bandă adiacentă, pilotul ridica treptat viteza maximă de execuție reușită a manevrei și formulează observații asupra comportamentului, pe baza cărora dă un scor.

În aceste exerciții, Continental a preluat conducerea, dovedindu-se a fi cel mai rapid și mai flexibil atât pe suprafețe umede, cât și pe cele uscate. Aceste anvelope dotează automobilul cu răspunsuri clare, precum și un comportament fiabil și previzibil. Vreau doar să exclam: „Das ist fantastic!” Goodyear, care nu era mai jos  ca liderului în ceea ce privește viteza și comportamentul pe un drum uscat, era puțin mai slab pe unul umed. Cu toate acestea, considerăm că realizarea lui este mai mult decât demnă.

Tigar a eșuat în mod neașteptat - viteza de „reamenajare” s-a dovedit a fi una dintre cele mai grave, iar controlabilitatea automobilului pe aceste anvelope “a ucis” teoretic testerii. Din cauza întârzierilor semnificative în reacții, volanul a trebuit să fie rotit în unghiuri excesive, iar „răsucirea” a provocat o alunecare a mașinii. Împreună cu o lipsă completă de conținut de informații și proprietățile de prindere scăzută, aceste anvelope fac ca automobilul să fie „reamenajat” stângace. Și cu o viteză critică, este pur și simplu periculos, deoarece atunci când încercați să mențineți mașina în interiorul benzii, o scutură grozav dintr-o parte în alta.

Переставка

REZUMAT

Liderul incontestabil al testului nostru este Continental PremiumContact 6, care se desparte vizibil de cei mai apropiați rivali ai săi. A acumulat - 948 de puncte. Cele mai bune dintre nominalizările pentru siguranță, comportament și confort. Un adevărat premium!

Alături de el pe podium sunt doi participanți apropiați unul de altul în numărul de puncte obținut. Nokian Hakka Black 2 - locul secund, cu 926 puncte totale, și Goodyear Eagle F1 Asimetric 5, la doar patru puncte în spate - locul trei (922 puncte). Ambele anvelope sunt puternice și similare în ceea ce privește performanțele. Ele diferă doar în nuanțe mici. Cele mai tangibile dintre ele sunt: ​​Nokian este puțin mai economic, în timp ce Goodyear este mai zgomotos. Și acest lucru este ciudat, de obicei dezvoltatorii Goodyear acordă o importanță deosebită confortului.

A patra poziție a ratingului este ocupată de Pirelli Cinturato P7. Cele 902 de puncte arată că este o anvelopă minunată. Netezită din toate punctele de vedere, dar își va prezenta cele mai bune proprietăți în călătoriile lungi, dacă drumul are o acoperire de calitate.

A cincea poziție este ocupată de Nordman SZ, cu 892 de puncte. Un exemplu clasic de produs la pret mediu aproape fără eșec, chiar și în toate proprietățile.

A șasea poziție este surpriza chineză. Aplus A607 din China a rămas în urmă de cunoscutul Nordman cu un singur punct. Astfel, distrugerea opiniei că anvelopele chineze au o „performanță” slabă. O ușoară micsorare a confortului este compensată de capacitatea de a efectua manevre extreme la viteză mare pe asfalt uscat, arătând rezultate comparabile cu Pirelli.

Yokohama BluEarth-A AE - 50 se află în apropiere (888 puncte, locul șapte). Un model nou care dovedește că anvelopele acestui brand câștigă rezistență pe piața în ultima perioadă. Punctul slaba fost la frânarea pe asfaltul uscat, dar Yokohama a intrecut toti concurentii medii și a concurat cu Nokian Hakka Black 2 în viteză pe o rearanjare „pe traseu umed”. De asemenea, ea a câștigat titlul de „cel mai economic” în testul nostru, împărtășindu-l cu Tigar UHP.

O pereche de „japonezi”  se află exact în mijlocul sectorului de anvelope bune (variază între 850 și 899 de puncte). Toyo Proxes Sport cu 876 puncte, ceea ce i-a asigurat poziția a opta în clasament, iar Dunlop SP Sport Maxx 050+ cu 874 puncte, pe locul nouă. Personajele și rezultatele lor sunt similare. Toyo este puțin mai dificil de controlat în timpul manevrelor extreme (nu recomandăm oprirea electronicelor!) Și își menține cursul mai rău la viteză mare. Dunlop are slăbiciunile sale minore - este mai puțin confortabil.

O altă surpriză chineză închide top zece - Cachland CH - 861. Cele 861 de puncte obținute cu o marjă de zece puncte îl mențin în categoria anvelopelor bune. Prinde ca Dunlop: manevre extreme doar cu stabilizare pornită. Confortul nu este suficient, dar rezistența la rulare este în limite rezonabile. În general, după cum arată suma punctelor finale, - nivelul inferior al anvelopelor de calitate medie.

Următorii doi participanți au obținut același număr de puncte - fiecare 831. A intrat în categoria anvelopelor mediocre (800-849 puncte) și a combinat locurile unsprezecea și al doisprezecelea. Viatti Strada Asimmetrico se remarcă prin nivelul cel mai slab de prindere, de aceea vă recomandăm să le conduceți cu atenție și încet. Manierele comportamentale sunt departe de a fi moderne, dar odată cu electronica pornită, manevrarea lină este acceptabilă. Confort mediu și rezistență la rulare. Tigar UHP se mândrește cu cel mai mic consum de combustibil, frânare ușor mai buna decât Viatti, dar beneficiile se termină acolo. Le puteți conduce doar drept, întoarceți-vă foarte atent și numai (categoric!) Sub controlul asistenților electronici.

 

Какие шины самые выгодные?

Opinia speciala a lui Serghei Mishin:

Colegii mei și cu mine am fost uimiți de rezultatul dezastruos al Tigar UHP. La urma urmei, aceasta este o filială a eminentului Michelin. Mă întreb ce înseamnă abrevierea UHP în numele modelului? De obicei, producătorii de anvelope din aceste litere înseamnă Ultra High Performance - performanță super înaltă. Dar aici nu miroase ca ei! Chiar și anvelopele chineze obișnuite încetinesc mai bine ... Mă întreb dacă inițiatorii Michelin știu despre comportamentul periculos al secției lor?

Cu toate acestea, există și surprize plăcute din partea anvelopelor chinezești necunoscute până acum. Cumpărându-le în magazin, le citim ultimele locuri, chiar ne îndoiam că vor ajunge la nota 800. Dar chinezii erau capabili de mai mult.  Anvelopele chineze cresc treptat, atât de mult încât acestea concurează deja cu cele europene.

Pentru a afla dacă aceasta este o coincidență, anul viitor vom încerca să testăm anvelopele Aplus și Cachland în alte dimensiuni.

Rezultatele testelor

Торможение на мокром покрытии

Торможение на сухом покрытии

Переставка на мокром покрытии

Переставка на сухом покрытии

Расход топлива при 90 км/ч

Расход топлива при 60 км/ч

Таблица экспертных оценок

Positie
Фото
Название модели и описание
Стоимость
1
Continental PremiumContact™ 6
+
Frinarea cea mai bună pe asfalt umed; comportament fiabil în timpul manevrelor ascuțite; urmează clar cursul

Anvelope excelente
-
Plângeri minore cu privire la confortul acustic și confort
Зuncte: 10
De la 1765 Lei
3
Toyo Tires Proxes Sport
+
Aderenta medie peste asfalt umed și uscat
-
Consumul ridicat de combustibil; manipulare dificilă în timpul manevrelor extreme
Зuncte: 3
De la 2490 Lei
4
Dunlop SP Sport Maxx
+
Aderenta excelenta pe drumurile umede si uscate; manipulare excelentă; cel mai confortabil
Anvelope excelente
-
Consumul marit de combustibil; observații ușoare asupra nivelului de zgomot intern
Зuncte: 2
De la 1999 Lei
Записаться на шиномонтаж

Выбрать дату *

Выбрать время *

Имя *

Телефон *

Адрес куда приехать *

Укажите размер шин и количество машин *

Кол-во машин *

Comanda d'tra
adăugat cu succes în coș
basket_message_img
Pentru a plasa comanda, du-te la Cos
Produs
adăugat cu succes pentru comparație
basket_message_img2
Pentru a compara articole, viziteaza comparație
Produs
adăugat cu succes la favorite
basket_message_img3
Pentru a vedea lista, du-te la favorite