Clubul auto german a testat anvelopele pentru toate anotimpurile pentru crossover-uri mijlocii și minivan-uri

Lista anvelopelor testate:
  • Bridgestone Weather Control A005
  • Continental AllSeasonContact
  • Goodyear Vector 4Seasons gen-2
  • Michelin CrossClimate+
  • Nokian Weatherproof
  • Uniroyal AllSeasonExpert 2
  • Vredestein Quatrac Pro

Experții Clubului German de Automobile ADAC trebuia să-și efectueze testul anvelopelor pentru toate anotimpurile înca în primăvară, dar din cauza pandemiei acesta a trebuit să fie abandonat, iar testele au fost efectuate ulterior. În 2020, șapte modele de anvelope cu dimensiunea 235/55 R17 au fost selectate pentru testare, care sunt potrivite pentru crossover-uri și minivan-uri, iar testele au folosit un Ford Kuga.

„Cu doar câțiva ani în urmă, totul era simplu - vara te plimbi pe cauciucuri de vară și iarna pe cauciucuri de iarnă. Acum, tot mai mulți producători oferă anvelope pentru utilizare pe tot parcursul anului, iar acest segment reprezintă acum aproximativ 20% din piața [germană], notează ADAC. „În timpul iernii, este posibil să nu instalați anvelope specializate, deoarece anvelopele moderne„ all-season ”sunt marcate cu simbolul Alpin (un fulg de zăpadă pe fundalul unui munte cu trei vârfuri), ceea ce le face legale pentru utilizare iarna.

În același timp, ADAC reamintește că anvelopele pentru toate anotimpurile sunt întotdeauna un compromis, iar în anumite condiții încă nu se pot compara cu anvelopele de vară sau de iarnă, lucru confirmat prin rezultatele unui nou test.

Niciuna dintre anvelope nu au optinut calificativul “Bun”, iar cinci dintre cele opt au optinut doar “Mediu” - Continental AllSeasonContact, Goodyear Vector 4Seasons Gen-2, Nokian Weatherproof, Uniroyal AllSeasonExpert 2 și Michelin CrossClimate +. Primele patru modele au performanta satisfăcătoare pe suprafețe umede, dar nu au reușit să impresioneze pe suprafețe uscate cu temperaturi ridicate a asfaltului. Potrivit experților, conducerea relaxată pe autostradă nu va funcționa, deoarece va trebui să ajustați prea des direcția de mișcare.

Результаты тестов на торможение на асфальте

Michelin CrossClimate+ funcționează eficient pe asfalt uscat, dar pe suprafețe umede are probleme. Poate că mai echilibrat va fi modelul recent introdus CrossClimate 2, care ar trebui să ajungă pe piața europeană anul viitor.

Результаты тестов на торможение на снегу и льду

Anvelopele Vredestein Quatrac Pro au avut dificultăți, dar totuși au reușit să demonstreze o aderență satisfăcătoare pe suprafețele umede, prezentând în același timp slăbiciuni evidente pe asfaltul uscat și mai ales pe zăpadă. În sfârșit, Bridgestone Weather Control A005, care a ocupat ultimul loc în ratingul general (în absența anvelopelor bugetare în test), a avut un efect bun pe suprafețele uscate și, mai ales, pe cele umede, astfel încât, în această privință, pot fi chiar comparate cu anvelopele de vară. În același timp, Bridgestone a avut performanțe foarte slabe în ceea ce privește zăpada, astfel încât acestea pot fi sfătuite doar pentru locuitorii din regiunile în care zăpada pe drumuri este extrem de rară. Cu toate acestea, în aprilie, a fost prezentat modelul actualizat A005 Evo, iar acesta, potrivit producătorului, a fost exact optimizat pentru a crește tracțiunea pe drumurile cu zăpadă.