Testul anvelopelor de vară UHP în dimensiunea 225/40 R18
ADAC: Testul anvelopelor de vară UHP 225/40 R18 (2020)
Clubul german testează anvelope sport de vară Ultra-High Performance
Clubul auto german ADAC continuă să studieze noi categorii de anvelope, desfășurând celebrele sale teste, iar de această dată experții au decis să stabilească cele mai bune anvelope UHP cu dimensiunea 225/40 R18.
Conform rezultatelor testelor, patru modele au obținut o evaluare „bună” pentru performanța echilibrată pe suprafețe uscate și umede, iar cele mai bune au fost Continental PremumContact 6 și Michelin Pilot Sport 4. În același timp, deși liderii au primit același număr de puncte, acestea diferă în parametrii lor și dacă Continentalul are o aderență excelentă pe umed, o performanță mai mică pe uscat și un nivel crescut de zgomot, în timp ce Michelin se descurcă mai bine pe uscat și are o rezistență mai mică la rulare.
Argintul a fost împărțit între Goodyear Eagle F1 Asymetric 5 și Maxxis Victra Sport 5, care, la fel ca anvelopele de pe primul loc, au arătat rezultate egale la teste pe uscat cât și pe umed. Maxxis a fost supranumit „fără nume” în ADAC, deși este un brand destul de cunoscut, inclusiv în Europa, iar Cheng Shin, care îl deține, se află în top 10 al ratingului mondial de anvelope .
De data aceasta, trei anvelope care puțin nu au ajuns pina la calificativul “Bun” sunt Nexen N'Fera Sport, Sava Intensa UHP 2 și Vredestein Ultrac Vorti. Toate au fost rezonabil eficiente pe suprafețe uscate și au prezentat o rezistență bună la uzură, dar și-au permis o slăbiciunile în testul de manevrare pe umed, unde combinația de stabilitate laterală și tracțiune este importantă.
În mod separat, merită menționat Pirelli P Zero, care a fost deasupra rivalilor săi pe suprafețele uscate și a ocupat și locul doi în testele pe o carosabil umed, dar în același timp a pierdut puncte din cauza uzurii ridicate și a consumului ridicat de combustibil. Astfel, anvelopele sunt optime pentru cei cărora le place să conducă rapid, cărora nu le pasă în special de uzura anvelopelor sau consumul de combustibil. Cu toate acestea, la test, ei primesc doar o notă „satisfăcătoare”.
În general, toate anvelopele UHP s-au comportat bine pe suprafețe uscate așa cum era de așteptat, cu excepția Rotalla Setulla S-Pace RU01 și Falken Azenis FK510. Ambele anvelope au reușit să oprească rapid VW Golf GTI de la 100 km / h, dar au probleme cu manevrabilitatea, mai ales atunci când temperatura anvelopelor crește atunci când sunt utilizate la viteză mare - în astfel de condiții încep să afecteze controlabilitatea în curbe în comparație cu concurenții. De asemenea, Rotalla a evoluat moderat pe pista umedă, unde a avut o prindere relativ slabă, coborindu-se în partea de jos a tabelului.
Performanță relativ slabă pe suprafata uscată
Rezultate foarte bune pe suprafețe umede
Rezultate bune pe suprafețe uscate
Consum redus de combustibil
Consum redus de combustibil
Nivel relativ scăzut de zgomot
Uzură ridicată
Rezultate foarte bune pe suprafețe umede, în special în ceea ce privește manipularea
Consumul mare de combustibil
Consum redus de combustibil