PCauto: Testul anvelopelor de vară cu confort sporit 225/50 R17
Experții PCauto au testat patru modele de anvelope din clasa confort
Portalul chinez PСauto a efectuat un alt test de anvelope, iar de data aceasta au fost alese anvelope cu dimensiunea 225/50 R17, care sunt instalate din ce în ce mai mult atât pe autoturisme, cât și pe crossuver-uri. Testul a implicat patru mărci de anvelope care sunt comercializate cu accent pe confort - Bridgestone Turanza T001, Continental TechContact TC6, Goodyear Eagle NCT5 și Pirelli Cinturato P6. Acest ultim model prezintă un interes deosebit, deoarece tehnologiile de producție și compușii de cauciuc sunt, desigur, noi, dar și-a primit designul de la anvelopele bugetare Amtel Planet Evo, produse anterior în Rusia.
Bridgestone Turanza T001
Toate anvelopele Bridgestone Turanza aparțin categoriei de lux și au fost reproiectate pentru a reduce zgomotul. Designul asimetric include canale mari de drenare - cele mai largi dintre anvelopele testate, iar modelul de canelă poziționat pe diagonală a ajutat la creșterea rigidității nervurilor pentru o stabilitate și manipulare îmbunătățite.
Continental TechContact TC6
TechContact TC6 este o anvelopă nouă 2020 concepută special pentru piața chineză și care prezintă un model asimetric, cu caneluri poziționate în diagonală care canalizează apa în canale longitudinale largi, reducând riscul de acvaplanare. În plus, s-a adăugat silice în compusul de cauciuc pentru a îmbunătăți aderența pe suprafata umedă și obanda de rulare optimizata pentru a reduce zgomotul.
Goodyear Eagle NCT5
Pe lângă zgomotul redus și calitatea îmbunătățită a mersului, Goodyear oferă, de asemenea, o durabilitate extinsă și este dotat din de uzina pe multe modele de automobile din China. Anvelopele prezintă un model simetric, cu caneluri mari de scurgere a apei și zone largi ale umerilor, pentru o stabilitate crescută la manevră.
Pirelli Cinturato P6
Anvelopele au moștenit de la Amtel un model asimetric conceput pentru a optimiza manipularea pe suprafata umedă și uscată și reducerea zgomotului. Compusul de cauciuc a fost modificat pentru a crește tracțiunea în diferite condiții meteorologice, precum și pentru a reduce rezistența la rulare, ceea ce afectează consumul de combustibil. În plus, distribuția echilibrată a presiunii în plasturele de contact face ca anvelopele să fie mai durabile.
Testele au fost efectuate la Guangzhou la 20-25 ° C, iar programul a inclus teste pentru zgomot, stabilitate laterală, economie și eficiența accelerației și decelerației. Anvelopele au fost instalate pe un Honda Accord. Deoarece nu existau sisteme de irigare pe traseu, testele au fost efectuate doar pe suprafețe uscate.
Zgomotul a fost măsurat în interiorul vehiculului la viteze de 60, 80 și 100 km / h și fiecare anvelopă a fost condusă de cinci ori, după care a fost calculat rezultatul mediu.
Noul model de la Continental oferă un confort acustic maxim la orice viteză. Pirelli a avut performanțe bune, deși la 80 km / h au fost mai galagioase decât altele, în timp ce Goodyear a avut zgomot puternic la 60 și 100 km / h, iar Bridgestone a prezentat zgomot scăzut în general.
Testul de efort tractiv a măsurat timpul necesar unei mașini pentru a accelera de la 0 la 100 km / h pe suprafețe uscate, cu sistemul de control al tracțiunii dezactivat.
Continental accelerează mai repede decât restul anvelopelor, iar Pirelli și Bridgestone se descurcă bine. Goodyear este ușor în spatele concurentilor.
Performanța de frânare a fost evaluată la frânarea de la 100 km / h și este păcat că nu s-au efectuat teste pe o suprafață umedă, deoarece în acest caz diferențele dintre anvelope ar fi mai accentuate.
Pirelli opresc mașina cel mai lent pe suprafețe uscate și în această situație, în mod clar, nu sunt la fel de eficiente ca modelele celorlalte trei mărci care au prezentat rezultate similare.
Pentru a evalua economia, mașina a fost accelerată la 50 km / h, după care a fost măsurată distanța de rulare liberă. Cu cât vehiculul a circulat mai mult, cu atât este mai mică rezistența la rulare a anvelopelor.
Primul loc a fost luat pe neașteptate de Goodyear, care este un model destul de vechi. Rezultatele pentru restul anvelopelor au fost aproximativ aceleași.
В последней дисциплине никаких измерений не проводилось, и эксперты составляли свои мнения о сцеплении и устойчивости шин при прохождении «змейки». Лучшими по итогам испытаний были признаны новые Continental, которые обладают таким высоким сцеплением, что достичь его предела оказалось не так просто. Кроме этого, несмотря на большие нагрузки, у шин не наблюдалось признаков чрезмерного износа или повреждений протектора.
Anvelopele Pirelli, potrivit experților, au un comportament similar cu Continental, dar limita de prindere este atinsă ceva mai repede. Aderenta lui Goodyear este în general putin mai rea decât Continentalul și Pirelli, dar se comportă într-un mod controlat și previzibil, adică nu există o alunecare bruscă într-o derapare. Același lucru este valabil și pentru Bridgestone și, în general, experții au remarcat că toate cele patru modele au fost surprinzător de bune, deși sunt clasificate ca anvelope de lux.
Rezumând rezultatele întregului test, PCauto a menționat că toate anvelopele au propriile caracteristici, iar surpriza a fost că, deși erau concentrate pe creșterea nivelului de confort, nici nu au fost probleme cu manevrarea. Anvelopele Continental și Pirelli au obținut o laudă deosebită pentru performanțele lor la trecerea “șarpelui”, în timp ce marca germană are același zgomot redus la viteze diferite. Goodyear a surprins cu cea mai mică rezistență la rulare, în timp ce Bridgestone are un echilibru bun al performanței în general.