Revista poloneză a comparat într-un test 13 modele de anvelope de vară pentru autoturisme compacte

Lista anvelopelor testate:
  • BFGoodrich g-Grip
  • Bridgestone Turanza T005
  • Continental PremiumContact 6
  • Debica Presto HP
  • Dunlop Street Response 2
  • Goodyear EfficientGrip Compact
  • Hankook Kinergy Eco 2 K435
  • Kleber Dynaxer HP4
  • Kumho Wattrun VS31
  • Maxxis Mecotra ME3
  • Nankang Econex NA-1
  • Nokian Wetproof
  • Yokohama BluEarth RV-02

Revista Motor, care efectuează teste de anvelope în fiecare an, a publicat rezultatele anvelopelor de vară de dimensiuni 195/65 R15 de diferite categorii de prețuri în 2020. Testele au fost efectuate în toamna anului 2019 pe un poligon de testare din Germania în condiții meteorologice favorabile - fără ploaie sau vânt puternic și la temperaturi cuprinse între 25 și 29 de grade.

Una dintre principalele caracteristici ale anvelopelor de vară este performanța de frânare pe asfaltul umed și uscat, iar în ambele discipline au câștigat anvelopele Continental, urmate de Bridgestone (deși au avut unele dificultăți pe suprafețe umede) și Nokian, care la fel opresc rapid mașina în orice condiții. Brandurile coreene Hankook și Kumho au avut rezultate destul de bune și același lucru este valabil și pentru anvelopele bugetare - Debica și Maxxis, care au câștigat un număr mare de puncte pe suprafețe umede și, respectiv, uscate. Ultimul loc la ambele teste a fost ocupat de Nankang, care, interesant, în Polonia sunt mai scumpe decât Nokian - 220 de zloti contra 205 (50 și, respectiv, 47 de euro).

Торможение на сухом покрытии

Торможение на мокром покрытии

În testele de manevrare, pilotul a încercat să treaca cercul cât mai repede posibil și, deoarece aici primele locuri pe suprafețe uscate și umede se îndreaptă din nou către anvelopele de la Continental, întrebarea “cine este liderul?” poate fi considerată închisă. Restul anvelopelor nu au reușit să demonstreze același nivel de versatilitate și, de exemplu, dacă au o manevrabilitate bună pe suprafețe umede, atunci probleme au fost relevate pe suprafețele uscate. Caracteristicile lui Kleber și Nankang pot fi numite echilibrate, doar în cazul lor înseamnă că funcționează la fel de prost în orice condiții.

Управляемость на сухом покрытии

Управляемость на мокром покрытии

Principala dezamăgire a întregului test a fost anvelopele Yokohama BluEarth RV-02, care erau cele mai scumpe dintre toți candidații, dar, în același timp, au ocupat penultimul loc, întrecindu-l doar pe Nankang. Trebuie remarcat faptul că, în timpul premierei din Japonia, anvelopele au fost poziționate ca fiind destinate monovolumelor. Laudele au revenit si brandului local Debica, care, în ciuda prețului scăzut, a concurat în condiții egale cu anvelopele unor mărci mult mai renumite precum Dunlop. Experții au mai adăugat că, deși mulți sunt încă prudenți față de mărcile asiatice, pentru anvelopele coreene nu mai trebuie să se îngrijoreze, producătorii precum Hankook și Kumho au învățat cu siguranță cum să producă anvelope care să ofere un nivel acceptabil de siguranță.

Motor: Тест летних шин размера 195/65 R15 (2020)

În clasamentul general, Continental PremiumContact 6 a câștigat cu aproape 3 puncte, cu cea mai bună manevrabilitate și performanță de frânare atât pe suprafețele uscate, cât și pe cele umede. Celelalte două locuri de pe podium au fost ocupate de Bridgestone și, pe neașteptate, de Nokian. Ultima pozitie se îndreaptă spre Nankang, care este pur și simplu prea slabă în orice condiție.