Автоцентр: Testul anvelopelor de vară cu dimensiunea 185/65 R15
Experții «Автоцентра» au testat 8 modele de anvelope de vară cu dimensiunile 185/65 R15. Autor: Yuri Datsyk
În ultimii 10 ani, modele noile de mașini din clasa B au evoluat și au înlocuit anvelopele tradiționale de 13 și 14 inch cu anvelope de 15 inch. Cele mai solicitate dimensiuni pentru aceste clase sunt 185/60 R15 și 185/65 R15. Dar, deoarece calitatea șoselelor noastre nu sunt de calitate ideală, mulți proprietari se deplasează de la profilul 60 la 65. Având în vedere toate aceste schimbări din această clasă, am decis să testăm anvelopele de vară cu dimensiunile 185/65 R15.
Список протестированных шин:
- Dunlop Sport BluResponse
- Firestone Multihawk 2
- Hifly HF201
- Nexen N'Blue HD
- Nokian Hakka Green 2
- Pirelli Cinturato P6
- Toyo Nanoenergy 3
- Yokohama BluEarth AE-01
Lista anvelopelor testate includ 8 modele, care, după cum s-a dovedit, au fost produse în diferite țări. Deci, Dunlop este din Franța, Firestone este din Vietnam, Hifly este din China, Nexen este din Coreea de Sud, Nokian este din Finlanda, Pirelli este din Rusia, Toyo este din Japonia și Yokohama este din Filipine. Indicele anvelopelor - H și T. Aceasta corespunde limitei de viteză admise până la 210 și 190 km / h. Indicele de încărcare a tuturor anvelopelor este de 88, ceea ce corespunde la 560 kg. Doar Nokian Hakka Green 2 cu marcaj XL are indicele 92, care corespunde la 630 kg. Carcasa consolidată a ultimei anvelope împerecheate cu garanția Hakka este un mare avantaj pe drumurile noastre denivelate, unde roțile sunt distruse extrem de rapid.
Rezumând, trebuie să remarcăm în primul rând rezultatul senzațional prezentat de anvelopa coreeană Nexen N'Blue HD. A devenit lider în testele de frânare umedă și uscată. Însă în zorii testării noastre în urmă cu opt ani, anvelopele acestui brand erau pe ultimele locuri , deși proprietarilor de automobile le plăceau modelul benzii de rulare în formă de V, popular la acea vreme. Conform evaluării finale, anvelopa Nexen N'Blue HD s-a situat pe poziția a doua în rating, deoarece unele teste au scos la iveală puncte slabe.
Primul loc a fost în cele din urmă luat de generația a doua Nokian Hakka Green. Lipsa unor rivali vrednici de premium i-a permis să devină lider, deși anvelopa Dunlop Sport BluResponse dupa rezultatele testelor a fost foarte aproape. Însă decalajul său vizibil într-o serie de teste, de exemplu în testul „prindere transversală pe asfalt umed”, a fost motivul pentru care acest model nu a putut obține cinci stele de siguranță, care i-au fost atribuite Nokian Hakka Green 2. Drept urmare, Nokian a ocupat primul loc, Nexen Este al doilea, în timp ce Dunlop are al treilea. Anvelopa Pirelli Cinturato P6, fie din cauza lipsei de actualizare a acestui model, fie din cauza unor particularități a tehnologiilor utilizate de țara producătoare, a arătat rezultate slabe. Caracteristicile sale sunt dezechilibrate, astfel încât nota finală a fost sub medie. Anvelopa asigură o bună manevrare pe asfalt uscat, dar în curbe de viteză mare nu se ține bine pe suprafețele umede. În rest, Cinturato P6 se pozitioneaza mediu. Nu departe de Pirelli rusești în tabelul de testare se află Firestone Multihawk 2. Este liniștit și confortabil. Toate celelalte caracteristici ale acesteia sunt medii și sub medie. În afara testului au fost trei anvelope: Yokohama BluEarth AE01, Toyo NanoEnergy 3 și Hifly HF201. Din păcate, caracteristicile fiecăruia sunt sub medie (a se vedea graficele).
În urma testelor pe care le-am efectuat, aș dori să ofer sfaturi practice proprietarilor automobilelor. Dacă vă concentrați doar pe prețul și disponibilitatea anvelopelor la cumpărare, ar trebui să luați în considerare cu siguranță toate deficiențele acestor modele atunci când exploatati o mașină.
REZULTATELE TESTULUI
Proprietățile de frânare
Proprietățile de frânare au fost testate sub frânare de urgență de la o viteză de 80 km/h la 5 km/h. Echipament - Racelogic. Proprietățile de frânare ale anvelopelor sunt uneori atât de diferite încât să le poți simți pe propriul corp. Și cu frânarea de urgență de la 80 km/h, diferența poate fi de până la 10 m.
Controlabilitate
Comportamentul mașinii echipate cu diferite anvelope a fost evaluat la trecerea pe un drum șerpuit umed și în timpul testului „Reamenajare” pe asfalt uscat.
Proprietățile adezive transversale
Rezistența la acvaplanare (viteza de ascensiune, km/h)
Manipularea pe trotuarul umed