Revista germană a testat anvelopele de iarnă destinate mașinilor ușoare precum Audi A4, BMW Seria 5 și Opel Insignia

Lista anvelopelor testate:
  • Austone SP-901
  • Continental WinterContact TS850P
  • Dunlop Winter Sport 5
  • Falken Eurowinter HS01
  • Fortuna Winter UHP
  • Goodride SW608
  • Goodyear Ultragrip Performance Gen-1
  • Maxxis WP05 Arctictrekker
  • Michelin Alpin 5
  • Nexen WinGuard Sport 2 WU7
  • Nokian WR A4
  • Pirelli Winter Sottozero 3
  • Vredestein Wintrac Pro

Proiectarea anvelopelor de iarnă este o sarcină complexă, iar proiectanții trebuie să lucreze la aspecte precum compunerea, modelul benzii de rulare și construcția carcasei pentru a se asigura că anvelopele funcționează bine pe zăpadă, asfalt uscat și umed, nu au o rezistență prea mare la rulare și încă au performanțe bune. resursă grozavă. Mulți parametri intră în conflict între ei și, de exemplu, o scădere a rezistenței la rulare duce la o scădere a aderenței pe suprafețele umede și invers. Este posibil să scădem adâncimea benzii de rulare pentru a îmbunătăți manipularea uscată, dar aceasta va reduce rezistența la acvaplanare. Anvelopele Goodyear au fost recunoscute ca fiind cele mai bune în testul Auto Zeitung, în ciuda faptului că nu au ocupat primul loc în niciuna dintre disciplinele individuale. Bilanțul de performanță contează și inginerii Goodyear au reușit să realizeze acest lucru.

Auto Zeitung: Тест зимних шин размера 225/55 R17 (2019)

De data aceasta, la test au participat și trei anvelope bugetare - Austone, Fortuna și Goodride. Anvelopele primului brand au avut rezultate bune pe pistele acoperite cu zăpadă, dar, în același timp, au avut rezultate dezastruos de slabe pe suprafețele umede. Când mergeti în linie dreaptă, anvelopele „plutesc” deja la 64 km/h (Falken si Michelin pot suporta viteze de până la 80 km / h), iar când frânează de la 100 km / h viteza lor reziduală comparativ cu Michelin a fost de aproape 54 km/h. Potrivit AZ, producătorul - Prinx Chengshan din China - și-a îmbunătățit deja pneurile, iar de la mijlocul anului 2019 este disponibilă o nouă versiune care funcționează mai bine pe asfalt umed, iar sistemul de marcare euro s-a îmbunătățit de la „E” la „C”.

Auto Zeitung: Тест зимних шин размера 225/55 R17 (2019)

De menționat, de asemenea, faptul că Michelin care a participat la test a fost înlocuit cu un model nou, dar chiar și anvelopele din generația anterioară au arătat rezultate excelente, în special pe suprafețe umede, fiind doar două puncte în spatele câștigătorului. La fel ca Michelin, Vredestein a obținut note înalte pe pista umedă și au, de asemenea, o manevrabilitate bună pe uscat, la fel ca Nokian și Pirelli, care au terminat pe locul șase, si respectiv al cincilea. Anvelopele mărcilor finlandeze și italiene au performanțe bune pe zăpadă, dar Nokian oprește mașina pentru intr-o perioadă de timp mai lungă pe asfalt umed, care se aplică și la Continental, care de data aceasta a ocupat doar locul șapte. Viteza reziduală comparativ cu Michelin a fost de 30 km / h, ceea ce este prea mult pentru mărcile de acest nivel.

Auto Zeitung: Тест зимних шин размера 225/55 R17 (2019)

În apărarea lui Continental, trebuie spus că anvelopele au fost testate pentru segmentul OE, ceea ce înseamnă că au fost modificate în funcție de cerințele clientului pentru o rezistență redusă la rulare, iar o versiune disponibilă pe piața  este putin diferită. Inginerii au îmbunătățit într-adevăr economia, lucru confirmat în disciplina relevantă.

REZULTATELE TESTULUI

Торможение на снегу

Управляемость на снегу

Тяговое усилие на снегу

Устойчивость к продольному аквапланированию

Управляемость на мокром покрытии

Боковая устойчивость на мокром покрытии

Торможение на сухом покрытии

Управляемость на сухом покрытии

Экономичность

Слалом на сухом покрытии

Внешний шум